maandag 9 mei 2011

Mijn eerste tricot maaksel!!!

Mijn allereerste maaksel van tricot. Moet zeggen dat het heel erg goed gelukt is en beter nog, vond het eigenlijk best makkelijk... Had alleen wat problemen met het knippen van de stof, maar oefening zal van kunst baren.

 Heb de tunnels met een flauwe zig-zag steek gemaakt. Vond dat voor mij de meest handige manier. De stretch-steek duurde mij iets te lang, ben nogal ongeduldig, en een normale steek durfde ik niet aan. Was toch een beetje bang dat het garen misschien zou knappen.

 Helaas nog geen foto's op model, maar zal vanavond aan man lief vragen, of hij even een foto wil maken.

Hier nog even een close-up van de stofknopen. En je kunt nu goed zien dat ik een flauwe zig-zag steek heb gebruikt. De rest van de naden heb ik direct met de lock-machine vastgezet. Dat ging super!
Het patroon komt trouwens uit de knip van mei 2009!

En nu ook foto's op model!!




3 opmerkingen:

  1. Mooi geworden, hoor! Ik heb er nu 2 van, en ik vind ze heerlijk dragen.

    Groetjes,
    Roelfina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi geworden, ga jouw tip ook eens uitproberen :).

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij staat je écht super! Heel mooi hoor! Misschien dat ik toch ook eens in gang schiet voor wat meer kleding voor mezelf... Zo'n shirtje zie ik me ook wel dragen. Ik denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar die Knip :-)

    En je stofje is, nu je het shirt aanhebt, nog een stuk mooier dan op de kapstok :-)

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen